Wednesday, December 16, 2009

Ada Cinta-Part 8

malam yang ditunggu-tunggu menjelma. Nadia dan Nubhan bersiap untuk berangkat ke dewan St Andrew. Masing-masing mengenakan pakaian yang cantik untuk ke majlis prom yang bertema kan Last Waltz. Nubhan segak dengan tuxedo manakala Nadia berpakaian indah seperti Giselle di dalam cerita The Echanted. Ibu dan abah mereka hanya tersenyum melihat kekacakan dan kejelitaan anak mereka. Bangga.
"ehem.. ok tak abang pakai macam ni? agak-agak sesuai x dengan stacy nanti?" ujar Nubhan apabila melihat adiknya sekadar diam sepanjang perjalanan mereka ke dewan St Andrew.
"hikhik.. abang dah syok kat kawan adik tu ker?"nadia mengenyitkan mata mengusik abangnya. Dia cuba menutup rasa gugup apabila berdepan dengan Eddie nanti.
"er haa?? ish makin banyak pulak lampu kat KL ni kan" Nubhan cuba menutup rasa malu. mukanya merah apabila diusik oleh Nadia. Budak nadia ni x padan dengan kecik nak kenakan aku pulak hati nubhan berbisik.
Nadia ketawa melihat muka abangnya yang dah seperti udang terbakar. kalau dah suka apa salahnya mengaku. kang kalau terlepas ke tangan orang lain baru menyesal. Go Nubhan !
"Eddie tu ada apa-apa ke dengan adik? abang an tengok macam rapat jer" nubhan cuba menukar topik. tambahan pula dia ingin mengetahui sejauh mana hubungan adiknya dan Eddie. Jika serius dia tidak menghalang tetapi jangan lebih-lebih pula.
"err.. orang kawan jer ngan dia bang. belum ke tahap yang lebih serius. lagipun nadia baru jer kenal ngan dia"ujar nadia jujur. berharap abangnya faham. dia tahu abangnya sentiasa mengambil berat tentang dirinya.
Nubhan mengangguk faham. Kereta yang dinaiki mereka terus meluncur laju menuju ke destinasi yang ditujui. masing-masing melayan perasaan.
**************************************************************************************************
Di ballroom Nubhan masih setia menunggu Stacy yang masih belum tiba. Nadia pula sudah mendapatkan Eddie sebaik kelaur dari kereta.Kedua-duanya kelihatan secocok sekali.
"x datang ke budak ni? entah-entah dia ingat aku main-main ajak dia kot?" getus hati nubhan. dia mula gusar apabila masih tidak melihat kelibat stacy di pintu masuk.
"sori lambat. stacy tak tau nak pakai baju apa tadi"tiba-tiba stacy muncul di belakang nubhan.
"err xpe.. nubhan pun baru jer sampai"ujar nubhan sebaik sahaja menoleh ke belakang. Dia terpaku melihat Stacy yang indah dan cute memakai persalinan persis Cinderella. jantungnya berdegup kencang. Nasib baik x ada sakit jantung kalau tidak memang pengsan la nubhan kat ballroom tu.
Akim juga terpana melihat kejelitaan Stacy. Aishah di sebelahnya hanya mampu melihat. Stacy memang cantik. dia akui itu.
Nubhan menarik tangan stacy sebaik sahaja lagu dipasangkan. Stacy tersentak namun menuruti langkah Nubhan yang menuju ke tengah ballroom. jantung stacy berdebar. tak pernah orang mengajaknya menari sebelum ini. menari pun dia tak pernah. Dia hanya melihat cara otang menari jer malam tadi. At least ada basic katanya.
pelajar-pelajar St Andrew dan King George mengambil tempat di tengah-tengah ballroom dan lagu dipasangkan.
Nubhan menarik pinggang Stacy rapat kearahnya. Nubhan memulakan langkah tarian. Jantung masing-masing berdegup kencang. terutama sekali apabila mata masing-masing bertentangan. Nubhan cuba mengawal perasaan gugupnya. Ini pertama kali dia berperasaan begitu. sebelum ini dia pernah menari bersama teman perempuannya. namun tidak pernah wujud rasa yang di alaminya ketika bersama Stacy. Inikah namanya cinta?
lagu Two Is Better Than One mula berkumandang di dalam ballroom.
♫♪.. I remember what you wore on the first day
You came into my life
And I thought hey
You know this could be something... ♫♪

lirik yang membawa makna bagi Nubhan. mana mungkin dia lupa pertemuan pertamanya bersama stacy. Stacy ayu berbaju kurung ungu tersenyum kearahnya ketika ditegur.sungguhdia tidak akan pernah lupa

♫♪.. 'Cause everything you do and words you say
You know that it all takes my breath away
And now I'm left with nothing. ♫♪

Stacy sentiasa mencuri perhatian Nubhan sejak pertemuan kali kedua mereka di skatepark. Stacy yang membuat dia sentiasa kekurangan oksigen kerana jantungnya sentiasa berdegup kencang apabila bersama.

♫♪.. 'Cause maybe it's true, that I can't live without you
Well maybe two is better than one
There's so much time, to figure out the rest of my life
And you've already got me coming undone
And I'm thinking two, is better than one. ♫♪

Nubhan mencuri pandang kearah Stacy yang menari bersamanya. Comel ! Wajah yang sering membuatnya lena dibuai mimpi indah sejak pulang ke Malaysia. Hai nubhan angau suda kau ni !

♫♪.. I remember every look upon your face,
The way you roll your eyes, the way you taste
You make it hard for breathing
'Cause when I close my eyes and drift away
I think of you and everythings okay
And finally now, we're leaving. ♫♪

♫♪.. And maybe it's true, that I can't live without you
Well maybe two is better than one
There's so much time, to figure out the rest of my life
And you've already got me coming undone
And I'm thinking two, is better than one. ♫♪

Yeah, yeah

♫♪.. I remember what you wore on the first day
You came into my life
And I thought hey. ♫♪

♫♪.. Maybe it's true, that I can't live without you
Maybe two is better than one
There's so much time, to figure out the rest of my life
And you've already got me coming undone
And I'm thinking. ♫♪

♫♪.. Oooh I can't live without you
'Cause baby two is better than one
There's so much time, to figure out the rest of my life
And I've figured out with all that's said and done
Two, is better than one. ♫♪

Two is better than one. ♫♪

sebaik sahaja lagu habis Masing-masing mengambil tempat duduk dan menonton persembahan daripada pelajar sambil menjamu selera. Stacy pula dari tadi tidak hanya diam. Begitu juga Nadia. Dah kena sampuk agaknya dua sahabat ini. Ye la x pernah-pernah menari romantik. selalu main skateboard jer. Si Panah Arjuna menjalankan kerjanya dengan baik sekali. Kedua-dua sahabat ini sama-sama merasakannya. First time !
Nubhan dan Eddie pula cuba berlagak tenang. masing-masing berbual tentang diri mereka.Inilah masanya Nubhan mengenali jejaka yang memanah hati adiknya itu.
*********************************************************************************__
"dan homecoming king dan Queen untuk tahun ini adalah........... Eddie dan Nadia !!!" pengacara majlis mengumumkan pemenangnya. Pelajar St Andrew dan King george bersorak kegembiraan. Pasangan Chenta Bola-bola menang. Mereka memang layak kerana kedua-duanya persis putera dan puteri raja seperti di dalam bed time stories.
Stacy dan nubhan hanya tersenyum melihat pasangan Eddie dan Nadia yang secocok di atas pentas. dan mata mereka bertentangan lagi !

No comments: