Tuesday, December 15, 2009

Ada Cinta-Part 4

"Go St Andrew! we can do it ! gimme an A. gimme N..............." pasukan sorak sekolah mula berteriak memberi semangat kepada pasukan St Andrew.
Stacy dan nadia mengambil tempat duduk yang paling hadapan. Semangat St Andrew katanya. Jika sebelum ini muka mereka tidak pernah pun dilihat masuk ke gim. tetapi hari ini mereka berada di barisan hadapan penonton.
Keadaan di gim semakin riuh dengan sorakan pelajar-pelajar kedua-dia sekolah. masing-masing memberi semangat kepada pasukan masing-masing.Kedua-dua pasukan mula memburu mata. mereka saling berbalas serangan.
Stacy dan Nadia tidak ketinggalan bersorak sama.Mereka benar-benar teruja dengan pertandingan akhir tersebut. Saat-saat akhir di sekolah dimanfaatkan dengan sebaik mungkin. Lagi 3 minggu STPM akan bermula. Sebelum peperiksaan lebih baik bergembira dahulu daripada tension memikirkan pelajaran sahaja.
Pasukan St Andrew menguasai permainan. Mereka mendahului mata. pasukan sorak kedua-dua pasukan tidak henti memberi kata-kata semangat. Coach kedua-dua pasukan juga tidak senang duduk melihat persaingan sengit St Andrew Vs King George High School. Masing-masing mengejar mata.
Akim yang merupakan ketua pasukan St Andrew merupakan penjaring terbanyak untuk perlawanan tersebut.
tiba-tiba nadia terlihat kelibat seseorang yang pernah dijumpainya dulu.
"huh?? x kan la dia team King George kot? x mungkin la" Nadia bersuara antara dengar dan tidak.dia masih lagi kehairanan.pertemuan di sketapark kelmarin tidak mungkin dilupakan. Buat pertama kali dia di tegur kerana ketawa. ketawa je pun. bukannya buat benda lain!
"nadia kau cakap pe tadi? aku tak dengar la"ujar Stacy yang masih teruja dengan pertandingan sengit tersebut. buat pertama kalinya dia bersemangat untuk bersorak untuk pasukan sekolahnya. hari in dalam sejarah!
"aaa? aku cakap, aku cam kenal la mamat tu"ujar nadia sambil menunjukkan kearah ketua pasukan King George. Sungguh dia kenal dengan muka itu.
"owh itu Eddie la. kapten king george. dia memang terer main basketball. musuh ketat akim dalam perlawanan ni. kat luar bestfriend. best kalau tengok diorang main" tiba-tiba stanly menyampuk. Setiap hari dia menjadi penonton setia perlawanan antara Eddie dan akim. bukan dia tidak reti bermain. tetapi saiz badannya yang kecil menyukarkan dirinya untuk menjaringkan bola
"kapten? hebat jugak mamat ni" nadia berbisik sendiri.
dalam keadaan nadia yang sedang mengelamun memikirkan pertemuan dia dan Eddie di skatepark kelmarin, tiba-tiba dia terdengar jeritan.
"aduh!, woi pesal ni? aku tak wat salah pun" nadia tiba-tiba menjerit.kepalanya masih lagi pening akibat di baling sesuatu.keras betul.macam nak pecah kepala dibuatnya
"Nadia kau tak apa-apa ker? kau tengok jari aku ni ada berapa?"tanya stacy yang risau apabila melihat rakannya seperti hilang arah. sambil tangannya menunjukkan jari 'peace'.
"jari kau ada dua la. kau ingat aku x betul lepas kena baling dengan bola tu ek? sapa yang baling tadi?"nadia meninggikan suaranya. geram betul. hilang moodnya untuk menonton. pantang betul.dia yang asyik mengelamun dikejutkan dengan hentakan di kepala.
"maaf..saya tak sengaja. awak tak apa-apa ker?"eddie bersuara apabila melihat nadia mula naik angin.sungguh dia tidak berniat untuk membaling bola tersebut kearah nadia. entah macam mana bola tersebut mengenai kepala nadia dia pun tidak tahu. tambahan pula kedudukan nadia yang duduk berhampiran dengan tempat rakannya sepasukannya berdiri.sangkanya rakannya bola tersebut dapat ditangkap oleh rakannya. lain pula jadinya. bola tersebut terus tercampak ke kepala nadia.
"oi.. kau tak puas hati pasal kelmarin lagi ker? agak-agak la nak baling bola kat kepala aku pulak. lepas tu selamber cakap tak sengaja."nadia masih tidak bepuas hati.sakit di kepalanya masih belum hilang.
"saya minta maaf. saya nak passing kat kawan saya tadi"ujar Eddie dan terus berlalu. dia malas nak melanjutkan pergaduhan tersebut. namun hatinya sedikit risau. teruk ke kepala buadk tadi tu.bergegar ke otak dia. nanti jadi x betul susah pula.ish eddie apa kau merepek ni.
"erk? senangnya.. mintak maaf pastu blah? otak aku bergegar bagai nak rak. dia boleh blah cam tu jer?"
"dah la tu nadia. dia tak sengaja tu."stacy cuba menenangkan rakannya yang masih kebingungan.Penangan bola daripada Eddie.
"erk maybe gak kot x sengaja. malu aku tetiba bikin gempak pulak. abesla esok mesti jadi gosip kat sekolah"nadia mengeluh. sedar akan kesilapannya.bukan Eddie sengaja. nadia yang duduk berhampiran court.
"nasib baik dia campak bola. kalau dia campak chenta kat kau mesti kau pengsan.. hehehehe"Stacy cuba menceriakan rakannya.alang dah bergegar otak. gegar sekali hati kawannya itu.
"wei.. dah lama hidup ker?"nadia mula terkesan dengan lawak stacy. asal boleh jer nak jadi matchmaker.
"hahahahah.. chill.. chill"stacy gelak mendengar ancaman nadia.
permainan diteruskan.kedua-dua pasukan semakin bersemangat untuk mengejar mata. masing-masing tidak melepaskan setiap peluang yang ada.
Dan akhirnyaaa....
"pritttttttttttttttttttttt.. perlawanan tamat"pengadil membunyikan wisel penamat. pasukan St Andrew bersorak kegembiraan. buat kedua kalinya mereka berjaya menewaskan musuh ketat mereka. pasukan sorak memulakan langkah mereka sebaik tamat pertandingan. Akim dikerumuni dengan pelajar-pelajar perempuan yang kagum dengan aksinya sebentar tadi. Akim tersenyum bangga sambil memandang Stacy. Stacy hanya memandang tanpa riak. Cemburu tidak, marah pun tidak. Dia langsung tiada perasaan terhadap akim. Akim bukan jejaka pilihannya. dia tidak pernah terfikir pun untuk bersama akim. Aisha lebih sesuai dengan akim baginya.
"akim congrats!"teriak aishah sebaik dia berjaya mendapatkan akim. dia bangga dengan persembahan akim dalam pertandingan tersebut. ia merupakan permainan terbaik bgi musim ini untuk St Andrew.
"thanks"balas akim sepatah dan terus berlalu. Aishah termanggu dengan tindakan akim. Apa kurang dirinya berbanding stacy dia pun tidak tahu. namun dia tidak pernah mencemburui rakan sekelasnya itu kerana stacy tidak pernah membalas cinta akim. malahan stacy juga tahu tentang minatnya terhadap akim.
*******************************************************************************************************
"ermm.. saya nak minta maaf pasal bola tadi"ujar Eddie sebaik terjumpa nadia di luar gim. dia masih lagi berasa bersalah dengan kejadian tersebut.bukan salah dia. rakannya yang terlepas bola tersebut.
"owh.. xpe la.. bukan kau. err.. awak sengaja pun"nadia cuba berlagak tenang.malahan percakapannya juga dilembutkan.prinsipnya mudah. jika orang tersebut bersopan dengannya. dia juga akan bersopan.
"thanks. by the way. saya eddie"eddie menghulurkan tangannya.dia gugup. buat pertama kali dia berasa begitu apabila bersama dengan perempuan. kenapa dengan kau ni Eddie?
"saya stacy. ni kawan saya Nadia"ujar stacy apabila melihat nadia seperti tidak meberi respon terhadap Eddie.
Nadia seperti terpegun dengan panahan mata Eddie.panahan mata yang tidak pernah dilihat sebelum ini. mata Eddie seksi bisik hatinya.
"hurmm ok. kalau free boleh la jumpa di skatepark. tapi korang jangan la gelak macam pontianak lagi k. takut saya tengok"eddie cuba memecahkan suasana yang agak 'awkward' bagi mereka bertiga.
"ha??"nadia masih 'blur' dengan persekitaran yang diciptanya sendiri.
Stacy hanya tersengih melihat kawannya yang mungkin sudah terkena panahan arjuna! nasib kau la nadia. baru kau tau rasanya.
stacy bila pula?
"dah la..kitorang balik dulu la ek.. ciao eddie"ujar stacy sambil menarik nadia berlalu dari situ. parah kawannya itu. boleh plak jadi patung kat luar gim tu

1 comment:

Unknown said...

Cari2 part 1 2 3 xde la ..mcm best je ..